Przejdź do głównej zawartości

Optymalizacja Windows 7 na dysku SSD

  • PRZED instalacją systemu wchodzimy w BIOS komputera i ustawiamy kontroler SATA w tryb AHCI
  • PO instalacji systemu i sterowników wystarczy uruchomić Indeks Wydajności Systemu - po teście system jest już właściwie zoptymalizowany (Otwórz aplet Informacje wydajności i narzędzia, klikając przycisk StartObraz przycisku Start, a następnie Panel sterowania. W polu wyszukiwania wpisz Informacje wydajności i narzędzia, a następnie na liście wyników kliknij pozycję Informacje wydajności i narzędzia. Kliknij polecenie Klasyfikuj ten komputer.)
  • Sprawdzamy, czy została wyłączona defragmentacja dysku SSD: klikamy START/Komputer, prawym klawiszem myszy wybieramy Właściwości dysku SSD i w zakładce narzędzia klikamy Defragmentuj. Przy dysku SSD powinna być informacja "Nigdy nie uruchamiaj"
  • Sprawdzamy, czy została na dysku SSD wyłączona funkcja indeksowania zawartości plików - pole wyboru ma być puste w zakładce Ogólne we właściwościach dysku SSD
  • Ze względu na małą ilość miejsca na dysku SSD można wyłączyć funkcję przywracania systemu lub ja ograniczyć do np. 1GB-2GB (START/Panel sterowania/System zakładka Ochrona systemu i klikamy Konfiguruj)
  • Plik stronicowania ustawiamy na sztywno we Właściwościach systemu/Zaawansowane klikamy na Ustawienia Efekty wizualne... itd. Dla dysku SSD wprowadzamy rozmiar niestandardowy np. 512MB jeśli mamy 4GB pamięci RAM lub więcej. Przy 8MB można wybrać "Bez pliku stronicowania". Jeśli system wyświetli komunikat o zbyt małej ilości pamięci wirtualnej wtedy należy ją nieco zwiększyć
  • Jeśli mamy dodatkowy duży dysk to przenosimy na niego Foldery: Dokumenty, Obrazy, Muzyka, Wideo i Pobrane (klikając kolejno na nie prawym przyciskiem myszy i wybieramy Właściwości / Lokalizacja / Przenieś...)

Dla niezdecydowanych na zakup: pokaz możliwości dysku SSD w porównaniu do HDD
Start systemu oraz uruchomienie 50 programów...


Dla niecierpliwych informacja: Dysk SSD zakończył test PRZED załadowaniem się systemu z HDD!
Zapraszamy na zakupy do sklepu MGR & IMAR w Koszalinie

Komentarze

Anonimowy pisze…
proste a skuteczne
działa
dzienki
Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.
Fajnie wyczerpany teamt.
Izabella Nowotka pisze…
Ciekawy artykuł. Pozdrawiam.
Izabella Nowotka pisze…
Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

Popularne posty z tego bloga

Najlepszy chleb domowy z automatu

Przepis na ZDROWY chleb bez polepszaczy i tym podobnych trucizn: 0,5 l - woda 250g - mąka pszenna koszalińska typ "500" 250g - mąka pszenna typ 1850 GRAHAM 125g - mąka żytnia typ 720 50g - BIO -m ąka orkisz typ 1850 5dag - drożdże babuni suszone 1 łyżka - sól 1 łyżka - cukier dodatki - słonecznik łuskany, pestki dyni, siemię lniane, sezam łuskany, czarnuszka Wszystko wr zucamy do automatu i po 3h42min wyciągamy pachnący chlebek ważący około kilograma- samo zdrowie. Najlepsza mąka jest tu - tylko prawdziwa mąka z Młynów ze Stoisławia - żadnych hipermarketów, dyskontów itp. Taniej i zdrowiej. Chleb cebulowy z ziarnami: woda 400ml oliwa z oliwek 2,5 łyżki cebula 2 średnie pokrojone w kostkę i podsmażone na jasno na w/w oliwie z ząbkiem czosnku posiekanego - jeśli cebula jest wilgotna warto zmniejszyć ilość wody miód 2,5 łyżki sól 2 łyżeczki trochę musli (50g) mąka 660g - większość mąki pszennej chlebowej + żytnia + żytnia razowa +

Jak najlepiej reklamować dysk twardy WD

Proponujemy szybsze i wygodniejsze zgłaszanie dysków twardych WD bezpośrednio u producenta. Zalety:  reklamacja produktu bez dokumentów gwarancyjnych, dowodu zakupu itp.   krótki czas realizacji reklamacji (9-11 dni roboczych),   śledzenie realizacji reklamacji w systemie on-line,   większe prawdopodobieństwo wymiany dysku na inną sztukę,   niski koszt transportu,   nowy lub naprawiony dysk wraca prosto do nadawcy,   sprawdzenie gwarancji bezpośrednio na stronie producenta,   dłuższy okres gwarancji na dysk niż standardowa gwarancja sklepowa. Procedura reklamacji dysków WD:

Jak najlepiej reklamować dysk twardy Samsung

Proponujemy szybsze i wygodniejsze zgłaszanie dysków twardych Samsung bezpośrednio u producenta. W związku z przejęciem zobowiązań gwarancyjnych na dyski Samsung przez firmę SEAGATE, procedura składanie reklamacji jest taka sama, jak w przypadku dysków Seagate. Zalety:  reklamacja produktu bez dokumentów gwarancyjnych, dowodu zakupu itp.   krótki czas realizacji reklamacji (do 10 dni roboczych),   śledzenie realizacji reklamacji w systemie on-line,   większe prawdopodobieństwo wymiany dysku na inną sztukę,   niski koszt transportu,   nowy lub naprawiony dysk wraca prosto do nadawcy,   sprawdzenie gwarancji bezpośrednio na stronie producenta,   dłuższy okres gwarancji na dysk niż standardowa gwarancja sklepowa. Procedura reklamacji dysków Samsung: